Det der med skomagerens sko og mekanikerens bil… Et par tanker om, hvordan jeg kloger mig om alle andre, men tror det ikke gælder mig.
Ok så! Indrømmet… Jeg skrev om mig selv. Jeg promoverede mit produkt og mine egne fortræffeligheder. Jeg pustede mig endda lidt op og skrev om, at jeg arbejder på en bog. Fordi jeg er så klog… Jeg lokkede med et ekstra godt tilbud: 50% rabat til en lille eksklusiv gruppe. Jeg gjorde alt det, som jeg altid siger til mine kunder, at de skal lade være med!
Det jeg siger til mine kunder
“Glem dine egne fortræffeligheder,” siger jeg. “Giv dine kunder ordet og lad dem beskrive, hvad de får ud af et samarbejde med dig!”
“Men…”
“Nej, ikke noget men… Gør det nu bare! Det tager tid, og de bruger ikke altid de samme ord, som du ville gøre. Men har de fået værdi af det, du bidrager med, så vejer det tungere, end hvad du selv siger.” Noget i den stil siger jeg til mine kunder.
Og det jeg selv gør
Så jeg om nogen burde vide bedre. Men jeg troede, jeg lige kunne lave en lille hurtig manøvre… For de der kundehistorier er liiiidt tidskrævende. Og det ER jo en hel unik mulighed og et rigtig godt tilbud, jeg har. Nemlig! Altså, sådan virkelig ekstraordinært. Sådan cirka sagde jeg til mig selv.
Auch!
Det eneste der gør, at jeg ikke skamfuldt graver mig ned er, at jeg ved, at vi lærer så forbasket meget af vores fejl. “Hellere komme galt afsted end slet ikke komme afsted,” som min gode veninde siger. Jeg håber dog, at jeg ikke når hele vejen til “Hall og Shame” på den konto. Selvom, så ville jeg måske kunne drage nytte af Spies-effekten og hans gode gamle “Dårlig omtale er bedre end ingen omtale.”
Jeg giver ordet videre
Well, jeg sunder mig, tager min egen medicin, og mens jeg venter på, at den virker, giver jeg lige ordet til Lars Bjørn hos EG – den enste, der ind til videre har dristet sig til at udtale sig offentligt, om det jeg bidrager med:
PS – er du lidt nysgerrig efter, hvordan det mon ser ud, når kommunikationsrådgiveren går i med begge ben og skriver stolpe op og stolpe ned om egne fortræffeligheder, så kan du se det skamfuldt “gode tilbud” (som for øvrigt stadig gælder) her – lidt endnu…