Alle er glade, men det bliver mellem os

Du risikerer at blive overrendt, hvis du deler den gode historie. Ikke så godt, hvis du ikke har tid nok. Bent har derfor klogt nok gemt kundehistorien godt væk.

Bent Mosgaard er en erfaren og kompetent it-rådgiver og forandringsagent. Han ved, hvad der skal til for at lykkes med store komplekse it-implementeringer, som påvirker hele organisationen. Det vidste Michael Storm, Hummels koncern CFO, som havde høje ambitioner med virksomhedens nye ERP-løsning. Derfor gav han Bent et ring, da han kunne se, at der var brug for hjælp udefra. Det blev starten på et godt samarbejde – og et vigtigt element i Hummels succesfulde ERP-implementering.

Det er den helt korte historie. Alle er glade, og Michael stiller op til et interview, for at dele sine erfaringer, så flere kan lære af den tilgang, der virkede for Hummel. Nu er der så bare lige den hage ved det, at da jeg efterfølgende foreslog Bent, at han delte den gode historie i en lidt bredere kreds, trak han på det. “Njaahhh… jeg ved ikke lige… Jeg har simpelt hen ikke tid til at følge op på henvendelser.”

Men hvorfor nu denne anekdote?

 

Kundehistorien som vidnesbyrd

At få skrevet en kundehistorie kan i sig selv være lærerigt og give værdi for begge parter. Det er en måde at reflektere, få opsummeret de væsentligste læringer og få dokumenteret forløbet. En slags vidnesbyrd. For virksomheden, der medvirker, kan det give større indsigt og intern forståelse for det forløb virksomheden har gennemgået, eller den investering der er foretaget. Derfor er intet spildt for hverken Bent, Michael eller Hummel.

 

…og opmærksomhedsmagnet

Men er man ikke parat til opmærksomheden, er det en god idé at holde historien for sig selv. Begrave den i de dybere lag på hjemmesiden. Sørge for ikke at gøre den tilgængelig i alt for mange formater og i hvert fald undgå at dele den på sociale medier. For der er ingen tvivl om, at historien om et vellykket samarbejde og en succesfuld implementering inspirerer og skaber opmærksomhed. Ja, du kan vel sådan set risikere at blive lidt magnetisk.

 

Det hemmelige link til den gode historie

Bent har bogen fuld resten af året, men han har sagt ok til, at jeg deler historien i en snæver kreds, så her har du det hemmelige link: den gode historie om samarbejdet mellem Bent og Hummel.

 

Vil du i gang med kundehistorier?

Er du interesseret i at bruge kundehistorier aktivt i din virksomhed – enten som vidnesbyrd eller i din dialog med mulige nye kunder, så kontakt mig. Lige nu har jeg et særligt godt tilbud på en ”kundehistoriepakke” – her får du 50% rabat, hvis du hopper med på en forårsspurt, der giver dig fem kundehistorier og andet godt indhold.

This entry was posted in Blog. Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Skriv en kommentar

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*