Kunden i centrum, relevans og resonans i kommunikationen er det, jeg har arbejdet for igennem hele min karriere – som ansat hos IBM og som selvstændig konsulent for forskellige it-virksomheder.
Siden 2011 tilbage i Schirmer Kommunikation, hvor jeg tilbyder kommunikationsrådgivning og tekster til videnstunge B2B virksomheder – altid med udgangspunkt i modtagerens behov for relevant og berigende indhold.
2007 – stiftede sammen med nogle andre kloge hoveder Connecting Cubes, hvor vi udtænkte og udviklede et stykke software til håndtering af komplekse informationsstrømme i store internationale virksomheder. Efter nogle år stod det dog lysende klart for mig, at mit hjerte banker for relevant og berigende indhold og at redskabet til at få budskaberne ud for mig er underordnet.
Vi skilte vores firma i to bidder – Connecting Cubes for IT (it og kommunikation) Connecting Cubes (ren rådgivning med fokus på kommunikation og ledelse).
2005 – stiftede Schirmer Kommunikation, hvor jeg udførte all-round markedsføringsopgaver og hjemmesideprojekter for mindre B2B virksomheder – nåh ja, og så lige Microsoft Dynamics (det er dem med Navision, Axapta og C5), som har en pænt stor global udviklingsafdeling i Vedbæk. Schirmer Kommunikation indgik i stiftelsen af Connecting Cubes.
2004 – arbejdede for Rosen Communication som tekstforfatter og projektleder og fik ud over en masse spændende opgaver og jord under neglene værdifuld viden om at drive en biks, der er en kende mindre end de 360.000 medarbejdere der på det tidspunkt var i IBM.
1999 – ansat i IBM, hvor jeg var i 5 år. Lærte sindssygt meget om salg og forretningsudvikling, international markedsføring og forretningsstrategier, motivationssystemer og planlægningsværktøjer. Fantastisk arbejdsplads, som jeg var meget glad for at være en del af. Min kreativitet og min indre iværksætter følte sig dog efter nogle år som nordisk Web Manager kaldet til at søge videre.
1997 – underviste unge i at skrive og stiftede ungdomsbladet BAZOOKA som stadig eksisterer og skrives af unge til unge.
1996 – uddannet cand.comm fra Roskilde Universitetscenter. Jeg skrev speciale om social ansvarlighed som en strategi i markedsføringen af musikkanalen MTV – det var før internettet havde gået sin sejrsgang og MTV var vist noget af det nærmeste vi dengang kom ”sociale medier”.